طراحی صفحه

طراحی جلد کتاب، طراحی مجله، صفحه بندی و صفحه آرایی

طراحی صفحه

طراحی جلد کتاب، طراحی مجله، صفحه بندی و صفحه آرایی

  • ۰
  • ۰

در طراحی صفحات داخلی کتاب باید توجه داشت که ایجاد طرح‌های بصری جذاب تشکیل شده از متن، تصاویر، آیتم و آیکون‌های مختلف و... هستند بخش اعظم صفحات کتاب را متن تایپ شده تشکیل داده است، بنابراین روند تنظیم و قالب بندی متن، طراحی صفحات داخلی کتاب، چیدمان و ترکیب بندی‌های بسیار زیبا می‌تواند تجربه خواندن را مطلوب و دلپذیر نماید و با خوانایی متن را افزایش دهد. این دلیلی است که نویسنده کتاب خود را برای طراحی صفحات داخلی به دست طراحان حرفه‌ای و مجرب می‌سپارد تا بتواند پیام خود را بهتر به مخاطب منتقل کند.

پیش از شروع طراحی توصیه می‌شود که با مشتری خود به میزان کافی صحبت کنید و تمام اطلاعات لازم از جمله موضوع کتاب چیست؟ هدف نویسنده چاپ کتاب است یا تنها انتشار نسخه الکترونیک آن، ناشر، تصویر جلد کتاب، اندازه و قطع صفحات، تصاویر، فونتهای ترجیحی و همچنین توقعات ایشان را از طراحی بپرسید و تا حد امکان نمونه‌های طراحی را از آنها بخواهید. سپس با فکری باز و اطلاعات کافی شروع به طراحی کنید.

 

 

پس از انجام طراحی و تحویل سفارش لازم است چند نکته را مورد بازبینی قرار دهید:

  1. اطمینان حاصل کنید که همه سبک‌های شما با هم مطابقت دارند. شما در طول طراحی صفحه باید عناوین همان فصل، سبک‎‌های پاراگراف، عناصر بکاررفته در تمام صفحات از آغاز تا پایان را مورد بررسی قرار دهید.
  2. حذف علائم و نمادهای مربوط به طراح را از داخل صفحات پاک کنید.
  3. توجه داشته باشید که تمامی تصاویر از وضوح و کیفیت لازم برخوردار باشند.

 

  1. استفاده از تصاویر باکیفیت علاوه بر اینکه کیفیت چاپ را تضمین می‌کند. طراحی صفحه را حرفه‌ای، زیبا و با کیفیت می‌سازد.

در طراحی خلافیت حرف اول را می‌زند اما رعایت برخی قوانین کلی برای داشتن طراحی صفحات داخلی عالی و حرفه‌ای لازم است.پس لازم است برای اطمینان از داشتن طراحی عالی و کامل از برخی دستورالعملها پیروی کند.

طراحی و صفحه آرایی در نرم افزار ایندیزاین نسبت به سایر نرم افزارها همچون ورد فضا و امکانات بیشتری را در اختیار طراح قرار می‌دهد.

به حواشی دقت کنید. حاشیه‌‌ی کم ممکن است فضای بیشتری برای قرار دادن متن دراختیار شما قرار دهد اما باعث میشود صفحات شلوغ، نامرتب و کثیف به نظر برسد. برای داشتن فضای داخلی زیبا از حاشیه داخلی و خارجی به اندازه کافی استفاده کنید.

فونتهای مختلف را امتحان کنید. برای بدست آوردن فونت مناسب متن که جذابیت لازم را داشته باشد و به شما این امکان را بدهد که تعداد کلمات بیشتری را در یک صفحه قرار دهید کافی است فونتهای موجود را امتحان کنید.

تمام عناصر مورد استفاده را از پیش آماده کنید. هنگام طراحی فضای داخلی کتاب، برای داشتن صفحاتی تر و تمیز و مرتب به تمام موارد مورد استفاده، تصاویر، علائم، آیکون، نماد، تیتر، سوتیتر، عنوان، هدر و فوتر صفحات توجه لازم را داشته باشید.

حداکثر از 3 فونت متفاوت استفاده کنید.

عناوین خارج از ساختار متن را خوب بررسی کنید. فاصله قبل و بعد پاراگرافها و صفحات را تنظیم کنید.

پس از بررسی و تأیید طرح نهایی توسط مشتری لازم است پروژه طراحی بصورت کامل برای چاپ ارسال شود. فایلهای مورد نیاز مشتری شامل:

  • نسخه PDF قابل ویرایش
  • تصاویر استفاده شده
  • فونتهایی که در متن بکار برده شده
  • آیکونها لوگو و سایر عناصر استفاد شده در طراحی

درصورت نیاز می‌توانید پکیجی متشکل از تمام این موارد به همراه فایل ایندیزاین را بصورت یکجا در اختیار مشتری قراردهید.

 

منبع: نشرآنلاین

  • ۹۸/۰۷/۲۱
  • مریم بخشی

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی